Legislatie SSMHG 37/2008 pentru modificarea HG 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor HG 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de munca HG 1007/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la asistenţa medicală la bordul navelor HG 1028/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare. HG 1048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a EIP la locul de munca HG 1049/2006 privind cerinţele minime pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor din industria extractiva de suprafata sau subteran HG 1050/2006 privind cerinţele minime pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor din industria extractiva de foraj HG 1051/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru manipularea manuală a maselor care prezintă riscuri pentru lucrători, în special de afecţiuni dorsolombare HG 1058/2006 privind cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expusi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive HG 1091/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de munca HG 1092/2006 privind protecţia lucrătorilor impotriva riscurilor legate de expunerea la agenţi biologici în munca HG 1093/2006 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate pentru protecţia lucrătorilor impotriva riscurilor legate de expunerea la agenţi cancerigeni sau mutageni la locul de munca HG 1135/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în munca la bordul navelor de pescuit HG 1136/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la riscuri generate de câmpuri electromagnetice HG 1146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă. HG 1218/2007 privind stabilirea cerinţelor minime de securitate şi sănătate în munca pentru asigurarea protecţiei lucrătorilor impotriva riscurilor legate de prezenta agenţilor chimici HG 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în munca nr. 319-2006 HG 1875/2005 privind protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor fata de riscurile datorate expunerii la azbest HG 1876/2005 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la riscurile generate de vibratii LG 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil LG 53/2003 CODUL MUNCII actualizata 2006 LG 319/2006 Legea Securitatii si sanatatii in munca LG 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale actualizata 2008 Ordinul 147/2006 privind obligativitatea institutiilor si unitatilor de interes public de a numi personal tehnic responsabil pentru supravegherea instalatiilor din domeniul I.S.C.I.R. Ordinul 3/2007 privind aprobarea Formularului pentru înregistrarea accidentului de munca – FIAM Ordinul 1832/856/2011 privind completarea Clasificării ocupaţiilor din România Ordinul 337/2007 privind actualizarea Clasificarii activităţilor din economia nationala-CAEN ORDIN 450/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 ORDIN 754-2006 pentru constituirea comisiilor de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul SSM ORDIN 2096-2011privind constituirea Comisiei pentru securitate si sanatate in munca privind agentii chimici periculosi OUG 96-2003 privind protecţia maternitatii la locurile de munca Documente ce pot fi solicitate de inspectorii de munca ITMIn exercitarea atributiilor de control, inspectorii de munca au dreptul de a solicita o serie de documente cu caracter general, precum si documente relevante in domeniul S.S.M.: 1. Certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului cu anexele aferente – decizia de infiintare; – raportul anual al conducatorului unitatii in CSSM cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca; – raportul medicului care asigura supravegherea starii de sanatate a salariatilor ; – planul anual de masuri in domeniul SSM si fondul de cheltuieli necesare; – programul de activitate al serviciului de SSM 5. Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala la locurile de munca 6. Dosarul medical individual 7. Fisa de aptitudini 8. Inscrierea in fisa de aptitudini „ Apt pentru lucru la inaltime” 9. Foaia de parcurs 10. Raport de sedinta siguranta circulatiei 11. Nota de comanda reparatii 12. Programe de instruire, testare pe meserii sau activitati 13. Masuri tehnico-organizartorice de prevenire alarmare, interventie, evacuare si prim-ajutor 14. Tematici de instruire 15. Diploma de absolvire a cursurilor de protectia muncii 16. Verificarea testelor utilizate pentru evaluarea cunostintelor in procesul de instruire 17. Fisele individuale de instructaj de protectia muncii 18. Procese-verbale care sa ateste modul de efectuare a instructajului periodic 19. Foaie de prezenta 20. Normativ intern de acordare a echipamentului individual de protectie ( EIP) si de lucru ( EIL), corespunzator riscurilor activitatii 21. Certificate de conformitate pentru EIP si EIL 22. Fise de magazie prntru dotare cu EIP 23. Documente care sa ateste ca ET utilizate in cadrul unitatii sint certificate de organele competente, potrivit legii 24. Regitre de supraveghere a parametrilor tehnologici ai instalatiilor in functiune 25. Contractul colectiv de munca intocmit la nivelul unitatii (clauzele referitoare la protectia muncii, munca in schimburi si intensitatea acesteia) 26. Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul de Ordine Interioara 27. Masuri tehnice si/sau organizatorice luate pentru protectia impotriva electrocutarii prin atingere directa si indirecta 28. Buletine de verificari PRAM 29. Determinarile de noxe, in cazul unitatilor cu tehnologii care degaja noxe chimice ( in vederea stabilirii masurilor specifice de protectia muncii) 30. Determinarea limitelor de zgomot la locurile de munca (daca sunt sub cele maxim admise pentru protectia neuropsihica si psihosenzoriala a executantilor) 31. Reguli proprii pentru aplicarea normelor de protectie a muncii corespunzator conditiilor in care se desfasoara activitatea la locurile de munca 32. Autorizarea din punctul de vedere al protectiei muncii pentru salariatii care exercita meserii ce trbuie autorizate (electrician, sudor ISCIR, liftier etc) 33. Evidenta locurilor de munca cu conditii deosebite: vatamatoare, grele si periculoase 34. Certificate medicale cu diagnostic „ accident” 35. Implementarea noilor prescriptii minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate in munca 36. Documentul privind protectia la explozie si evaluarea riscurilor de explozie 37. Buletine de verificare metrologica a AMC-rilor din dotare 38. Verificarile ISCIR 39. Fisa postului 40. Permisul de lucru cu foc 41. Permis gass free, in situatiile de lucrari in spatii inchise unde exista pericol de explozie 42. Autorizatie de lucru in zone Ex 43. Proiect de zonare Ex si clasificarea ariilor periculoase 44. Plan tehnic de exploatare 45. Registrul cu orele de funct6ionare a echipamentelor tehnice ( Ex) ( ex. Compresoare) 46. Programul de revizii si reparatii a ET din dotare 47. Plan de evacuare in caz de urgenta 48. Registre de evidenta a accidentatilor in munca 49. Registre de evidenta a accidentelor usoare 50. Registre de evidenta a incidentelor periculoase 51. Regisre de evidenta a imbolnavirilor profesionale 52. Raportare semestriala a accidentelor de munca 53. Registrul de serviciu la bordul navelor 54. Registrul pentru substante toxice 55. Registrul de evidenta a materialelor explozive 56. Formular comanda si indeplinirea comenzii pentru utilizarea materialelor explozive 57. Cartea tehnica a utilajului 58. Instructiuni de lucru 59. Proces –verbal de punere in functiune a schelei 60. Conventiile de lucru 61. Masurile preventive si metodele de lucru stabilite de angajator 62. Proces-verbal de control propriu din punct de veder al protectiei muncii 63. Materiale necesare informarii si educarii angajatilor 64. Fisele tehnice de securitate pentru substante toxice 65. Contractele de lucrari 66. Modul de acordare a materialelor igienico-sanitare 67. Fisa de expunere la riscuri profesionale 68. Evidenta nominala a angajatilor cu handicap si a celor cu virsta sub 18 ani 69. Dosare de cercetare a accidentelor cu ITM 70. Registrul unic de control Amenzi si sanctiuni – ITMCele mai frecvente amenzi acordate de inspectorii ITM sunt pentru :1. ART.39(2),Art.13 (b) – 5.000-10.000 RON – Neintocmirea de catre angajator a unui plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, sanitare, organizatorice si de alta natura, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care sa il aplice corespunzator conditiilor de munca specifice unitatii – 7.Art.12 (1) lit.b 4.000-8.000 RON -Neluarea deciziilor asupra masurilor de protectie cate trebuie luate si, dupa caz, asupra echipamentului de protectie care trebuie utilizat. 8.Art.13 (a) 4.000-8.000 RON – Neadoptarea, din faza de cercetare, proiectare si executie a constructiilor, a echipamentelor de munca, precum si de elaborare a tehnologiilor de fabricatie, solutii conforme prevederilor legale in vigoare privind securitatea si sanatatea in munca, prin a caror aplicare sa fie eliminate sau diminuate riscurile de accidentare si de imbolnavire profesionala a lucratorilor. 9.Art.13 (d) 4.000-8.000 RON -Nestabilirea pentru lucratori, prin fisa postului, a atributiilor si raspunderilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate 10.Art.13 (e) 4.000-8.000 RON -Neelaborarea instructiunilor proprii, in spiritul prezentei legi, pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale locurilor de munca aflate in responsabilitatea lor. 11.Art.13 (f) 4.000-8.000 RON -Neasigurarea si necontrolarea cunoasterii si aplicarii de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si de protectie stabilit, precum si a prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin lucratorii desemnati, prin propria competenta sau prin servicii externe. 12.Art.13 (h) 4.000-8.000 RON -Neasigurarea informarii fiecarei persoane, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care aceasta este expusa la locul de munca, precum si asupra masurilor de prevenire si de protectie necesare 13.Art.13 (i) 4.000-8.000 RON -Neluarea masurilor pentru autorizarea exercitarii meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica 14.Art.13 (j) 4.000-8.000 RON -Nerespectarea prevederilor privind angajarea numai a persoanelor care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic, ulterior angajarii 15.Art.13 (k) 4.000-8.000 RON – Nu se tine evidenta zonelor cu risc ridicat si specific prevazute la art.7 alin.4 lit.e 16.Art.13 (l) 4.000-8.000 RON -Nu se asigura functionarea permanenta si corecta a sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de captare, retinere si neutralizare a substantelor nocive degajate in desfasurarea proceselor tehnologice 17.Art.13 (m) 4.000-8.000 RON -Nu prezinta documentele si relatiile solicitate de inspectorii de munca in timpul controlului sau al efectuarii cercetarii evenimentelor 18.Art.13 (o) 4.000-8.000 RON -Nu desemneaza, la solicitarea inspectorului de munca, lucratorii care sa participe la efectuarea controlului sau la cercetarea evenimentelor 19.Art.20 4.000-8.000 RON – Nu asigura conditii pt.ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire SSM, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau. |
Legislatie PSI-SUDispozitii Generale P.S.I. 004 – incarcari electrostatice ORDIN 130 / 2007 – metodologiea de elaborare a scenariilor de securitate la incendiu ORDIN 163 / 2007 – norme generale P.S.I. ORDIN 195 / 2007 – modificare structura si dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta ORDIN 712 / 2005 – completat cu OMAI 7862005 din 2 septembrie 2005 ORDIN 718 / 2005 – modif cu OMIRA 195-2007 dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta ORDIN 1184 / 2006 – evacuare in situatii de urgenta ORDIN 1259 / 2006 – instiintare, avertizare, prealarmare si alarmare in situatii de protectie civila ORDIN 1435 / 2006 – normelor metodologice de avizare si autorizare privind securitatea la incendiu si protectia civila ORDIN 1474 / 2006 – regulamentul de organizare si desfasurare a activitatii de prevenire a situatiilor de urgenta ORDONANTA 2 / 2001 – regimul juridic al contraventiilor Documentele ce pot fi solicitate la control IGSU1.Dispozitia de constituire a serviciului privat pentru situatii de urgenta ori contract/conventie cu un alt serviciu privat pentru situatii de urgenta; 6. Registrele instalatiilor de detectare/semnalizare/stingere a incendiilor, copii dupa atestatele firmelor care au efectuat/efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, întretinerea, repararea acestora sau care efectueaza servicii în domeniu; 7. Planul de interventie PSI 8. Planul de depozitare si de evacuare a materialelor care, conform legii, sunt considerate periculoase, dupa caz. 9. Rapoartele de interventie ale serviciului privat pentru situatii de urgenta; daca e cazul 10. Lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii; daca e cazul 11. Grafice de întretinere Si verificare, conform instructiunilor producatorului/furnizorului, pentru diferite categorii de utilaje, instalatii Si sisteme care pot genera incendii sau care se utilizeaza în caz de incendiu; 12. Programe/planuri cuprinzând masuri Si actiuni proprii sau rezultate în urma constatarilor autoritatilor de control pentru respectarea reglementarilor în domeniu. 13. Actualizari ale documentelor Si evidentelor specifice privind apararea împotriva incendiilor daca s-au produs modificari ale actelor normative Si ale reglementarilor tehnice care au stat la baza emiterii acestora, s-au produs modificari ale personalului cu atributii stabilite conform acestora, s-au produs modificari referitoare la constructii, instalatii sau la specificul activitatii. Contraventii P.S.I. / Amenzi ISUExtrase din Legea pentru Situatii de Urgenta L 307/2006: Modificate prin L170/2015 si HG 915/2015 1. cu amenda de la 500 lei la 1000 lei: 2. cu amenda de la 1001 lei la 2500 lei: b) neangajarea de catre autoritatile administratiei publice centrale si celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene sau locale, institutiile publice si operatorii economici care desfasoara activitati cu risc de incendiu, prevazuti la art. 12 alin. (2), a cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor; c) nerespectarea de catre primar, administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor de incadrare a serviciului de urgenta voluntar sau privat cu personal atestat in conditiile legii, de pregatire profesionala si antrenare a acestuia pentru interventie; d) nerespectarea de catre primar a obligatiilor ce ii revin in conformitate cu prevederile art. 14 lit. j), k) si m)-o); e) nerespectarea de catre salariati a obligatiilor ce le revin potrivit prevederilor art. 22 lit. a), b), e) si f);
f) nerespectarea de catre cadrele tehnice/personalul de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor a obligatiilor pe care le au potrivit prevederilor art. 26 alin. (1) lit. b), e), f) si ale art. 27 alin. (1) lit. c)-e);
g) nerespectarea de catre utilizator a obligatiilor stabilite la art. 21 lit. d) si e);
3. cu amenda de la 2501 lei la 5000 lei: a) inactiunea persoanelor fizice si juridice aflate in apropierea incendiilor produse la paduri, plantatii, culturi agricole, miristi, pasuni si fanete si care nu intervin imediat cu mijloacele de care dispun pentru limitarea si stingerea acestora; b) neindeplinirea de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, consiliile judetene, consiliile locale si persoanele juridice prevazute la art. 8 a obligatiei de organizare a colaborarii prin conventii incheiate intre parti; c) nerespectarea de catre primar a obligatiilor ce ii revin in conformitate cu prevederile art. 14 lit. b), d)-f) si h); d) neindeplinirea de catre ministere si celelalte organe ale administratiei publice centrale de specialitate a obligatiilor pe care le au potrivit prevederilor art. 18 lit. c)-e); e) neindeplinirea de catre administrator sau conducatorul institutiei a obligatiilor pe care le are in conformitate cu prevederile art. 19 lit. g), j), k) si l);
f) necunoasterea si nerespectarea de catre utilizator a masurilor de aparare impotriva incendiilor, stabilite de administrator, proprietar, producator sau importator, dupa caz; g) neindeplinirea de catre salariati a obligatiilor pe care le au potrivit dispozitiilor art. 22 lit. c), d) si g);
h) neindeplinirea de catre proiectanti a obligatiilor ce le revin in conformitate cu prevederile art. 23 lit. d) si e);
i) nerespectarea de catre executantii lucrarilor de constructii si de montaj de echipamente si instalatii a dispozitiilor art. 24 lit. b) si c);
j) neindeplinirea de catre cadrele tehnice/personalul de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor a obligatiilor pe care le au potrivit prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a) si c) si ale art. 27 alin. (1) lit. b) si f);
|